Klinik Hånd Om Dig

Gravidmassage til dig og dit ufødte barn

Din graviditet er en helt særlig og unik periode i dit liv. Det at bære og gro et lille bitte menneske i livmoderen under dit hjerte, som for hver dag vokser sig større, er en krævende udvikling for dig og din krop, både fysisk og mentalt. Det er en periode i dit liv du har mulighed for at støtte og nære dig selv og din kommende baby.

Forær dig derfor selvforkælelse og egenomsorg - få en gravidmassage. En blid, nænsom og afslappende helkropsmassage i et roligt tempo tilpasset dig og dine behov. Gravidmassage giver dig dyb afspænding og øget velvære. Lindre og afhjælper evt. graviditetsgener. Uanset hvor du befinder dig i din graviditet er det aldrig forsent at modtage en gravidmassage.

10 gode grunde til at få gravidmassage

• Lindre bækken- og rygsmerter samt lægkramper
  • Giver en dybere og roligere søvn
  • En blid, nænsom og langsom massage giver ro i kroppen
  • Lindre tendens til hævede fødder og ben
  • Massage er en god forberedelse til din fødsel - øger produktionen af oxytocin
  • Regelmæssig massage påvirker din smertetærskel
  • Giver oplevelse af øget selvværd, selvtillid og glæde
  • Reducerer dit og barnets stressniveau - giver en stressfri graviditet
  • Skaber en dybere kontakt til barnet i livmoderen
  • En vidunderlig måde at tage vare på dig og dit ufødte barn

Varighed og pris: 60 min til 650 kr & 90 min 750 kr

Når du giver dig selv omsorg og selvforkælelse, tager du ekstra vare på det der vokser i dig

Behandling til spædbørn og børn

Kranio Sakral Terapi er en meget blid og virkningsfuld behandlingsform, og egner sig derfor rigtig godt til babyer helt fra fødslen og børn. Behandlingsformen tager vare på den del som omfatter kraniet, rygsøjlen, korsbenet og halebenet, der indeholder og beskytter centralnervesystemet (hjernen, rygmarven og rygmarvsnerverne).

Det at blive født, er en stor belasting for baby - uanset naturlig fødsel eller forløsning ved kejsersnit. Over 88 % får mindre eller større skader under fødslen. De pres, vrid og træk den lille baby udsættes for bevirker at kranium og rygsøjle mister deres naturlige form, som kan resultere i både svære og langvarige skadelige følger. Den skæve krop kan ikke selv finde tilbage til den naturlige stilling. Et asymmetriske tryk på hjernen vil påvirke dennes funktion.

Det sker ofte, at den 10. kranienerve - Nervus Vagus bliver klemt under fødslen. Nervus Vagus er nerveforbindelsen mellem hjernen og fordøjelsen. Desuden sørger den for at kroppen kan slappe af og der bliver ro og tid til at baby kan fordøje mælken. Den klemte nerver fortæller kroppen der er fare på færde, så i stedet for ro og afspænding aktiveres stress-nervesystemet. Det bevirker forhøjet puls og adrenalin bliver pumpet ud i blodet. Nu er det symptomerne melder sig med en urolig baby, der græder, ikke vil sove, har smerter efter at have spist og den dårlige spiral er i gang - det som mange oplever som kolik.

Låsningerne i nakken og bækkenet, samt organer der bliver klemt får symptomerne til at melde sig og hvilke forældre vil ikke gøre alt for sit barn - at få en glad og harmonisk baby uden smerter befordre enhver familie. Mine erfaringer med kranio sakral terapi til babyer og små børn, er fyldt med stor glæde og ydmyghed over for de specielle teknikker som kan hjlæpe kroppen og nervesystemet tilbage til en tilstand alle vores celler er kodet til. Babyer der har fået behandling i klinikken har ofte kun fået 1-3 behandlinger. Flere forældre giver udtryk for stor forandring umiddelbart efter behandling. Én mor gav udtryk for igen at kunne kende sit barn.

Behandlingen foregår altid på barnets primisser og sammen med en af forældrene. Uanset om barnet føler mere tryghed i favnen eller under amning tilpasses behandlingen dit barn.

Varighed & pris - 45 min til 500 kr

Mit inderste ønske for ét hvert nyfødt barn og dets famile, er at baby blive rettet op efter fødslen !

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk